Tuesday, November 18, 2014

Lemah tak bermaya selepas bersalin?

Sembilan bulan tempoh mengandung adalah satu moment yang sangat berharga dan terindah bagi seorang wanita. Selesai tempoh mengandung, si ibu terpaksa merintangi saat bertarung nyawa untuk melahirkan bayi tercinta yang di nantikan selama ini. Tidak kiralah kelahiran secara normal atau pembedahan.


Momen terindah untuk seorang ibu adalah apabila dapat mengucup dahi bayi yang baru sahaja dilahirkan. Hilang sebentar rasa sakit dan letih. Beribu-ribu urat saraf yang putus semata mata untuk melahirkan insan penyambung generasi. Setelah selesai kesemuanya dan pulang ke rumah, bermulalah episod berpantang buat si ibu selama 44 hari.
Di kala inilah pemilihan produk set berpantang sangat memainkan peranan. 


Sekiranya anak menghidap Jaundice atau bersalin secara pembedahan, si ibu tidak  digalakan mengambil jamu untuk mengelakan panas dalam.
Shaklee ada penyelesaian untuk permasalahan ini.

Pilihlah Confinement Pack Shaklee yang sememangnya telah terbukti selamat dan berkesan.

Confinement Pack (Basic)


Confinement Pack (Basic) merangkumi:

Vita-Lea, Vita C, B-Complex dan Zinc Complex

Vita-Lea, multivitamin dan mineral yang disaluti dengan spirulina memberi tenaga pada kadar segera dan sangat membantu ibu dalam menghadapi masalah tidur semasa berpantang.

Ia mempunyai imbangan nutrisi lengkap membantu dalam menangani masalah kurang selera, tekanan darah rendah, depresi, kebas-kebas, letih dan lesu, masalah anemia dengan pembentukan sel darah merah dan juga gula redah.

B-Complex, mengandungi kesemua 8 vitamin penting iaitu B1,B2,B3,B5,B6,B12, asid folic dan biotin membantu menambah selera, mengurangkan stress, menghasilkan tenaga dan juga penting untuk replikasi sel darah merah sekiranya letih dan lesu.

Vita C, mengukuhkan system imunisasi, mengurangkan stress dengan membantu kelenjar adrenal mengawal penghasilan hormom stress dalam tubuh disamping membantu membina kolagen dan membantu mempertingkatkan peredaran kulit kepala disebabkan rambut gugur.

Zinc, meningkatkan rasa makanan dan deria bau, mengukuhkan akar rambut ketika berpantang kerana kebiasaan rambut gugur terjadi kepada wanita yang menyusukan anak dan masih berpantang.



Confinement Pack (Jaundice)


ESP, non-GMO soy protein mempunyai 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Protein sangat penting untuk ibu selepas bersalin bagi mengekalkan tenaga segera dan meningkatkan system imun, mencegah migraine, imsonia dan tekanan.

Protein dlaam tubuh sangat diperlukan bagi merangsang selera makan ibu yang tiada selera, meningkatkan tenaga sekiranya mengalami anemia, tekanan darah rendah, masalah tidur, badan letihdan lesu dan juga depresi.
Protein juga dapat meningkatkan pemulihan luka dan parut dengan membina sel-sel baru dan juga membantu para ibu yang keguguran rambut kerana pertumbuhan rambut yang sihat turut memerlukan protein.

Pengambilan ESP bersama OsteMatrix membantu dalam penyerapan kalsium dan juga menguatkan tisu-tisu penghubung.

OsteMatrix, terdiri daripada nutrien seperti kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum dan magnesium yang penting diperlukan oleh tubuh.
Menggantikan semula kalsium dalam tubuh ibu, dan elemen penting untuk ibu yang menyusukan dan juga bayi.


Confinement Pack (Premium)


Alfalfa, bertindak sebagai milk booster turut membantu menangani sakit-sakit badan dengan mengurankan keasidan dalam tubuh. Ia juga membantu dlaam menangani masalah sembelit yang sering dialami wanita selepas melahirkan.

Pengambilan Alfalfa adalah bergantung kepada ibu dan anak yang tidak mempunyai penyakit SLE dan bebas daripada jaundice atau sakit kuning.



0 comments:

Post a Comment